9 av 10 kunder rekommenderar Ballou
Som vår vd Jonas Gustafsson berättade för två månader sedan så har vi genomfört en större kundundersökning här på Ballou. Denna är nu klar, sammanställd och analyserad och glädjande nog har vi lyckats sätta fingret på både de saker som fungerar utmärkt och de vi behöver arbeta på.
Kortfattat kan vi konstatera följande:
- 9 av 10 (93%) av våra befintliga kunder rekommenderar oss gärna för andra.
- Kundsupporten får bäst betyg av alla områden (4,2 av 5)
- Samtliga områden får 3,9 eller högre i betyg utom informationsarbetet (3,7)
- Ni vill ha mer information om driftstörningar och tydligare kontaktperson.
- Ni vill ha längre öppettider i supporten.
Resultatet av denna kundundersökning är både logiskt och stämmer väl överens med vår egen bild av situationen. Vi benar kort upp alla punkterna här nedan och kommer säkert att få anledning att diskutera det mer under vintern och nästa år.
Vill ni tycka till ytterligare om allt på Ballou är det fritt fram att göra det på vår särskilda Tyck Till-sida. Tack till alla er som deltog i undersökningen, som hade en svarsprocent på 36 procent.
93 procent kan rekommendera Ballou
Detta är kanske det roligaste betyg vi kan få av er som är kunder. Att hela 93 procent av er har så stort förtroende för oss att ni kan tänka er att rekommendera oss till andra ni känner värmer våra hjärtan. Det betyder inte att vi är perfekta eller inte gör fel; men det betyder att ni litar så pass mycket på oss att vi gör vårt bästa och kan rätta till saker som ibland går lite snett. Tack för detta!
Kundsupporten får högt betyg
På Ballou har vi länge fokuserat på att hålla hög nivå på kundsupporten; man kan säga att det rentav blivit vårt adelsmärke. Därför är det extra kul att just detta segment får högst betyg av er, 4,2 av 5 möjliga. Tätt därefter kommer våra produkter/tjänster (4,1) och fakturaservice (3,9).
Mer fokus på informationsarbetet
Informationsarbetet är den del som får lägst betyg av er, 3,7 av 5 möjliga. Ni upplever vår nuvarande information som pedagogisk och begriplig men majoriteten av er (84%) önskar att vi skickar ut nyhetsbrev oftare, till exempel en gång i månaden – och gärna om ämnen som nya tjänster och teknisk info.
Vi kommer troligen inte att ha möjlighet att skicka nyhetsbrev så ofta som 12 gånger om året – men vi ska definitivt ta till oss och skicka ut nyttig information oftare än nu. Dessutom kommer vi att fokusera mer på Balloubloggen som du läser just nu.
Mer info om driftstörningar
Under sommaren hade vi lite problem med vårt reservaggregat vilket ledde till nertider. Redan då var ni en del som påpekade att vi borde ha bättre kommunikation angående driftstörningar. Det tycker vi också och därför kommer vi, förutom den info som ges på Balloubloggen och på supportsidorna, att starta Facebook-sidor och Twitter-flöden med primär uppgift att informera om driftstörningar eller annan kritisk information. Vi meddelar er givetvis när så sker.
Vi har dessutom utarbetat en helt redundant lösning för vår befintliga driftinfo, vilket innebär att den ligger uppe även i det fall hela övriga miljön och nätet lägger ner.
Längre öpettider
Öppettiderna är det delsegment som får lägst betyg i den annars hyllade supportsektionen. I dag kan du ringa oss i supportärenden mellan 8.30 och 17.00 på vardagar samt nå oss via e-post mellan 8.30 till 21.00 alla dagar i veckan.
Att utöka dessa tider skulle kräva en omplanering av hela resursschemat – men eftersom undersökningen pekat mot detta håll så ska vi definitivt se över det. Framförallt måste vi ta reda på litet mer om vad kunderna egentligen önskar, om det till exempel handlar om längre telefontider. Vi återkommer i frågan.
Tack återigen alla ni som var med! Ni bidrar därmed till att göra Ballou bättre för samtliga kunder. Tack!
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply