
Ballou har en arbetsplatsambassadör
Ballou har nu en utbildad arbetsplatsambassadör. Under våren har Ballou’s försäljningschef Patrik Stjerna varit en del av Utbildningen ”Arbetsplatsambassadör Blekinge” som hållts av Karlskrona Kommun.
Här följer några frågor till honom om vad det innebär att vara ambassadör och hur Ballou jobbar för att vara en bättre arbetsplats.
Varför valde du att vara med på den här utbildningen?
För att Ballou skall bli en arbetsplats i världsklass! Jag ville skapa ett mer öppet och inkluderande arbetsklimat och samtidigt skapa en innovationsmotor för både oss själva och våra kunder.
För att genomföra detta måste vi attrahera medarbetare. Både unga och hungriga och dem med senior och mångårig erfarenhet.
Levde utbildningen upp till dina förväntningar?
Ja, min förhoppning var att få inspiration och verktyg att komma vidare i den här processen vilket jag fick.

Vad är dina starkaste intryck från utbildningen
Mest givande var att höra andras erfarenheter och lösningar på utmaningar från en mängd olika branscher i allt från städ till livsmedel och IT.
En del övningar stack ut såsom ”Bunkerövningen” som gav ett starkt intryck och där vi jobbade i grupp. Ur en lista med olika personer skulle vi nå koncensus om vilka personer med olika personlighetstyper, bakgrund och belastningar som fick plats och vilka som inte fick det i en fiktiv bunker vilket ledde till bra diskussioner.
I övrigt var det mycket givande externa talare som gav en boost.
Vad saknade du i utbildningen?
Ingenting från utbildningen i sig men en extra utbildning för beslutsfattare hade jag gärna sett. Jag tror att det behövs en person i ledarroll för att kunna applicera de här lärdomarna på ett effektivt sätt. Eller i annat fall få en bra förankring hos sina ledare och mandat att genomföra förändringar.
Vad tar du med dig?
Jag har en större medvetenhet av ämnet och sätter arbetsmiljön högre på agendan nu än tidigare.
Hur har ni applicerat vad du lärt dig på Ballou?
Vi har skapat en mer inkluderande arbetsmiljö. Mer delaktighet från personal och en ökad transparens i allt från kontorsadministration till strategiska beslut.
Har det fungerat?
Ja, vi har ett gladare arbetsklimat. Vi har helt enkelt roligare på jobbet och det bästa av allt är att det bara blir bättre! Det är kul att gå till jobbet.
Hur har samarbetet med kommunen varit?
Strålande. Mycket engagerade projektledare som bjudit på personliga erfarenheter vilket gett väldigt mycket till utbildningen.
Om du vill läsa mer om utbildningen klicka här

Eller kontakta ansvariga för utbildningen:
Camilla Erlandsson
camilla.erlandsson@karlskrona.se
Marcus Cato
marcus.cato@karlshamn.se
Stephan Anderzen
stpehan.anderzen@karlshman.se
Tags
arbetsklimat arbetsmiljö arbetsplatsambassadör blekinge Camilla Erlandsson inkludering innovation karlskrona kommun molntjänster Patrik Stjerna personal Strategi utbildningShare This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply