Ballou på Facebook – vinn en iPad!
Här på Ballou är vi inte helt osociala men det har dröjt innan vi satsat på nätverk som Facebook. Nu kan du som ger bästa förslaget på förbättringar av vår fansida vinna en iPad!
Vi har nu skaffat oss en fansida vi tänkt använda för att belysa blogginlägg, intressanta artiklar på nätet, snabb driftinfo och svar på snabba frågor. Ännu är den liten och blygsam men inom kort hoppas vi att fanskaran har växt till en månghövdad sådan.
De åsikter om Ballou som framkommer under vår Tyck Till-sida kommer också att publiceras här.
För att få ett hum om vad du som är Ballou-kund verkligen vill ha utlyser vi dessutom en liten tävling där du kan vinna en iPad.
Det enda du behöver göra är att Gilla Ballou och skicka in ditt förslag på vad du vill att vi lägger ut på denna sida. Givetvis kan du även skriva ditt förslag rakt in på sidan, om du vill.
Du har fram till den 30 juni på dig. Bästa förslaget vinner en iPad.
Så fundera ett tag – och låt oss få veta!
Gilla Ballou redan nu – Ballou på Facebook
Tags
FacebookShare This Post
Comments (15)
Leave a Reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
ballou är ju ett service företag så först en lite blänkare teaser för tjänsterna. För egen del kan jag även se det som en kund kanal för snabba mass “ärenden”.
Sidan bör givetvis innehålla information om eventuella avbrott, status på dessa och nya tjänster som ni lanserar. Kring nya tjänster så tror jag att flera av era kunder skulle vilja vara med i diskussionen redan innan de lanseras. Se även till att synka informationen med ert konto på Twitter, där ni borde bli mer aktiva, och tillgängliggör flödet via RSS så att det helt enkelt inte går att missa viktiga nyheter.
Har gillat er på facebook och skickat mina förslag via mail! 🙂
all typ av störningar, driftsinformation som berör användarna skall läggas ut i realtid på FB.
Framtida info kan flaggas kortfattat.
Användartips, t ex “what´s in it for me” genom att använda Ballou. Kundnöjdhetsmätningar litedåodå.
Förslagslåda.
Tips på nya sätt att skriva bloggar eller att använda sociala medier effektivare. Enklare sätt att mäta besökare på hemsidan.
Tips på nyheter inom området “effektivare hemsida”.
Hej Ballou!
Jag är en kund som bor ömsom på landet, ömsom mitt i vår huvudstad! Jag önskar att kunderna kan ha en sms-tjänst till mobilen som kort meddelar om det t.ex. är någon störning / omarbetning /problem i verksamheten! Detta eftersom man oftast inte kan läsa detta på en hemsida, just vid störningar.
Vänliga hälsningar,
Titti Eliasson Sjöblom
Tack för bra input – fick en synpunkt om att visa företaget bakom bloggen och folket på Ballou, det finns bl.a snygga foton här på samtliga medarbetare 😉
https://www.ballou.se/om-ballou/medarbetare
Jag skulle inte kunna tänka mig någon annan ‘provider’ än Ballou. Har varit kund sedan mitten av 90-talet. Alltid snabb svar på frågor, trevliga medarbetare och effektiv, snabb service. Det är något jag gillar!
Så, förslag till Er för att bli bättre? …. Rulltårta och kaffe varje torsdag?
Gillar er skarpt, både på Facebook och som leverantör. En speciell eloge till supporten! Vill inte ändra på nåt…….
Allt fungerar mycket bra! Jag är nöjd!!
Kul att ni nu är på Facebook. Jag är dock orolig att det kan bli kortvarigt på grund av att ni riskerar bli avstängda med denna tävling.
Har ni läst igenom vilka regler som gäller för ett företag att göra reklam för sin Facebook sida?
Bland annat skriver Facebook:
3.You must not use Facebook features or functionality as a promotion’s registration or entry mechanism. For example, the act of liking a Page or checking in to a Place cannot automatically register or enter a promotion participant.
Jag känner till flera företag som blivit avstängda av Facebook på grund av liknande tävlingar. Tråkigt om det skulle hända er också.
Här finns reglerna så att ni kan läsa på 🙂 http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php
Angående Ipad tävlingen; Det vi vill ha som motprestation är ju egentligen inte att du gillar vår sida – utan att du kommer med det bästa förslaget hur och vilken information som skall finnas på FB och då får en iPad.
Vi vill ju ha hjälp från kunderna, det är ju trots allt Ni som skall vara mottagare av informationen. Jag har för säkerhets skull förtydligat rubriken, men jag är tacksam för att Ni uppmärksammar oss på detta.
Det är inget problem att kräva att man ska gilla en sida som en del av processen att delta i en tävling. Helt okej enligt Facebooks policy, vi bygger sådana kampanjer hela tiden.
Däremot får inte tävlingsmomentet bestå av att gilla inlägg, posta saker på facebook etc.
Jag är väldigt nöjd , har haft min hemsida på Ballou i 2 år och allt funkar kanon.
Funkar finfint även för mig som miniföretagare. Alltid snabba svar på även dumma frågor. Go Ballou!
Ballou är grymt duktiga, serviceminded och jag rekommenderar ALLTID Ballou!
Bästa, bästa supporten någonsin!
Fortsätt så och jag är er trogen till döddagar! 😉