Ballou skickar aldrig förfrågningar om lösenord
Då och då händer det att du får e-post som ber dig ange ditt lösenord och kanske även användarnamn för att avsändaren ska kunna hjälpa dig att rätta till något. Det kan handla om en banker, försäkringsbolag – men också om driftleverantörer som Ballou.
Det finns en enkel regel att följa; ge ALDRIG ut ditt lösenord eller användarnamn via e-post. Vi på Ballou kommer ALDRIG att fråga dig om dina användaruppgifter via e-post och förmodligen ingen annan leverantör heller. Man arbetar helt enkelt inte så.
Vi har fått indikationer på att ett e-postmeddelande gått ut till en del av våra kunder som i korthet går ut på följande:
”Bäste Post Ägare,
Varning! Ett konto ägare som vägrar att uppdatera hans eller hennes konto inom sju dagar efter mottagandet av denna varning kommer att förlora hans eller hennes konto permanent.”
Detta meddelande är från webmail messaging center för alla webb-mailkonto ägare. Vi håller på att uppgradera vår databas och e-postkonton centrum. Vi är upphörande av alla oanvända e-postkonton för att skapa utrymme för nya konton.
För att förhindra att ditt konto från sägs upp, måste du uppdatera den genom att tillhandahålla den begärda informationen nedan:
Bekräfta din e-identitet NU
E-post Användarnamn: ……………
E-post Lösenord: ……………
Detta är inte skickat från Ballou – och du ska inte svara på det utan bara radera det direkt. Observera att mailet i sig inte är farligt om du inte svarar på det.
Om du ändå svarat och angett dina uppgifter bör du kontakta vår support så att vi kan säkra dina tjänster igen.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply