Ballous support jobbar hårt med tusentals kunder
I onsdags stängde Spray/Lycos sitt datacenter i Tyskland – vi visste såklart att detta projektet skulle ställa hela Ballous organisation på hårda prövningar – vilket jag absolut kan bekräfta. Men vi var faktiskt beredda och tycker att vi hanterar det hela väldigt bra.
När tusentals kunder skall migreras , inklusive deras data, e-post, databaser, domäner med mera på så kort tid blir det såklart flaskhalsar i våra supportsystem inklusive telefonsupporten. En del kunder kommer i kläm, bland annat har många fått vänta väldigt länge i telefon. En del av er har till och med blivit nerkopplade och svar dröjer.
Vi beklagar, men gör allt vi kan för att alla ska få hjälp.
Vår uppskattning är att 85-90 procent, av totalt flera tusen kunder som har flyttats från Spray, är mycket nöjda och har upplevt en felfri flytt. Bara som ett exempel så stängde vi 600 ärenden under onsdagen med frågor från flyttkunder. Vi har fortfarande svarstider som är långt över det som gamla Balloukunder är vana vid – och jag tror vi kommer att ha det även under kommande vecka.
Så – vi har plockat in extra personal, såklart. Och vi kommer att lyfta in mer folk i nästa vecka för att försöka korta ledtiderna.
Vi negligerar ingen kund – alla kommer att få svar och hjälp. Just nu tar det bara längre tid än vad som kan anses normalt.
Med hopp om fortsatt bra vecka!
Jonas Gustafsson
VD Ballou
Share This Post
Comments (8)
Leave a Reply
Leave a Reply to Svante Bergö Cancel reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Jag har flyttat från SPRAY och var ute i senaste laget, men har ändå fått jättebra support. Lycka till! Svante
Jag var också sent ute med min flytt från Spray (dead-line passerad). Telefonhjälpen fungerade av begripliga skäl inte snabbt. Men jag fick mycket bra och snabb hjälp via mejlsupporten. Har även fått viktiga påminnelser om namnserverbyte, etc. STORT TACK för för bra och alert support alltså!
Jag blev ombedd via ett mail bekräfta eller avvisa överföringen av ett domännamn. Jag har en EU domän.
Tyvärr verkar det som om den domänen inte är listad, och jag kan inte överföra den. Mycket frustrerade! Ännu inget svar från support, och snart har det gått 1 vecka, och jag har inte kunnat flytta domänen, trots att allt annat är flyttat.
Får hoppas att det ordnar sig till slut.
Jag skulle resa bort och överlämnade flytten av bägge mina domäner till Ballou. Trodde vid hemkomsten att allt skulle vara en enda röra, men det har fungerat OTROLIGT bra. Dessutom är detta webbhotell MYCKET bättre än Spray. Tack för det, och fortsätt i samma anda!
Jag har sålt in er som hostingleverantör till mina kunder med argumentet att det är snabb tillförlitlig support. Helt plötsligt så är det tvärstopp i supporten, inget funkar och jag har inga verktyg att själv åtgärda problemen.
Jag blir riktigt förbannad över att ni tar på er mer än ni faktiskt klarar av och sviker era gamla trogna kunder.
Hade ni gjort detta på rätt sätt hade ni sett till att skapa en dedikerad supporttjänst för befintliga kunder.
Kan för mitt liv inte få igång imap.mindomän.com
Jag följer instruktionerna exakt. Har Thunderbird. Än värre: Kan inte nå webmailen heller http://mail.yyyyyyy.xxx
Firefox kan inte hitta servern på mail.yyyyyyy.xxx
yyyyyyy.xxx = Ni kan se vilken domän jag har iom min “extra” mailadress som är dold.
Vad gör jag fel?
Att lova runt och hålla tunt
Öppet brev till Ballous vd Jonas Gustafsson
Hej Jonas,
Det som började som en dröm börjar nu likna en riktig mardröm. Antingen är ni naiva, eller så är ni inte bättre än så här.
Flytten från Spray har INTE funkat som ni har lovat. Min sajt är fortfarande inte uppe och er s.k. kundsupport tar otroligt lång tid på sig att svara. Och när de gör det är det på nivån ‘goddag yxskaft’, vilket leder till följdfrågor som tar lika lång tid att få svar på. Och så vidare.
Antar att jag inte har en chans att komma ur; era jurister är säkert lika bra på att skiva avtal som era pr-konsulter är på att formulera löften.
Jag förstår att de är massor att göra och att flytten från Spray inte är enkel.
Men, ni måst vara bättre på att kommunicera vad som händer och sker – så man kan planera sin arbetsvecka därefter.
Är det bara jag som känner så här? Är det bara jag som har problem? Dvs undantaget sombekräftar regeln. Eller?
Vv återkom.
Mvh Peter
Peter! Vi kan säkert bli bättre på att kommunicera till den enskilde användaren och för en del kunder så har återkopplingen dröjt, så är det tyvärr.
Du skall i alla fall ha fått svar idag på de problem Du haft med din Joomla installation, så jag hoppas vi har löst ditt ärende.