Ballou Support svarar på frågor om sitt arbete
Du som är kund till Ballou kanske har varit i kontakt med vår support. Det är ett glatt gäng killar och tjejer som inget hellre vill än att allt ska lösa sig smidigt och att du (och de) ska få vara nöjda och glada.
Men verkligheten kommer ju ibland i kapp och allt fungerar inte som tänkt, då är det jätteviktigt att supporten löser dina problem både snabbt och rätt. Vi tog oss en pratstund med Helén på Ballou Support för att höra lite om hennes dagliga arbete.
Hej Helén, hur slitsamt är det egentligen att arbeta med support? Vi på andra sidan tänker nog ofta att det är ett ganska stressigt jobb?
”Vissa dagar är stressigare än andra men en av uppgifterna på supporten är ju att ständigt arbeta med att hålla ner svarstiderna och förbättra vår service.”
Vilken är den vanligaste frågan till Ballou Support?
”Den vanligaste frågan är nog hur man lägger upp sin e-postadress i sin lokala e-postklient, folk har ju ofta väldigt olika mjukvaror till detta. En annan vanlig fråga är hur de får tillbaka ett försvunnet lösenorde och behöver få det utskickat på nytt.”
Vilket är det roligaste samtal du någonsin fått?
”Det var när en kund ringde ang Motellet, som är vårt systerföretag, och bad om att få boka ett rum över helgen. Efter en liten pratstund förstod denne dock att detta var ett webbhotell – och att vi tyvärr inte hade några rum åt henne. Då ville kunden istället ha rekomendationer om vart hon istället skulle vända sig för att boka hotellrum i Karlskrona – och det ordnade vi givetvis.”
Kan du avslöja någon spännande information om vad som komma skall vad gäller supporten på Ballou?
”Inom kort kommer vi att lansera Mina Sidor, vilket ger kunden full översikt och kontroll över sina tjänster hos oss. Det är något vi arbetat med ett tag nu och det tror vi kommer att upplevas som en stor förbättring i och med att kunden når alla tjänster och verktyg enklare, ser sina fakturor och så vidare. Detta är något vi ser fram emot att kunna lansera under året.”
Har du något tips till dem som kommer att ringa Ballous support? Är det något de ska tänka på innan?
”Det är bra om kunden har sitt kundnummer tillgängligt innan de ringer oss, så spar vi alla tid. Ett annat tips är att man tittar i vår FAQ (Frequently Asked Questions), som ständigt är under utveckling, för att se om en lösning på problemet finns där.”
Ballou Support når du på 0455 – 555 88 eller support@ballou.se. Det finns info om öppettider på supportsidorna och mer info om vanliga frågor och svar i vår FAQ.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply