Ballous VD svarar på frågor om kundnöjdheten
Kunderna är viktiga för vilket företag som helst men för oss på Ballou är ni extra viktiga och vi värderar vår kundkontakt högt. Därför är det vår målsättning att kontinuerligt genomföra en kundundersökning för att ta reda på vad vi gör bra och mindre bra.
I år är det dags igen och vi tänkte i samband med att kundundersökningen börjar i morgon ställa lite frågor om bakgrunden till vår egen vd, Jonas Gustafsson.
Hej Jonas, vad resulterar egentligen en kundundersökningen i?
“Vi ställer frågor relaterade till olika tjänster och funktioner, utvärderar dessa och får också fram vissa index och nyckeltal på hur man som kund upplever Ballou i stort och mer specifika områden. Vi ställer bland annat frågor om hur man anser att vår kundtjänst fungerar, huruvida det är lätt att komma i kontakt med oss, på vilket sätt man vill bli informerad, om vår faktura är lätt att tyda – och så vidare.”
Gör den skillnad för era tjänster eller något annat på Ballou?
“Ja, det gör det ju absolut; vi frågar såpass många kunder att vi skall få ett väl underbyggt underlag. Det betyder att det går att dra slutsatser utifrån svaren rent statistiskt. Om exempelvis merparten av enkätsvaren tycker att vi har långa kötider i telefonsupporten så är ju det absolut något vi måste ta till oss och förbättra. Vi försöker också ställa samma fråga vid kommande undersökning för att faktiskt kunna mäta på en indexskala att förändringarna verkligen märks.”
Vem kommer att få delta?
“Vi har gjort slumpmässiga urval från hela kundunderlaget, det vill säga kunder från alla våra områden kommer att delta – webbhotell, serverkunder, e-handel – både stora och små.”
Genomför ni detta själv eller hur går det till?
“Nej, vi har tagit hjälp av ett externt företag som är specialiserat på denna typ av undersökningar och som också hjälper till att tolka svaren rent statistiskt.”
Redovisar ni resultatet eller blir det en hemlig handling i Ballous arkiv?
“Vi har tidigare redovisat resultatet och det kommer vi att göra nu också. Vi själva kommer inte att kunna se enskilda svar från enskilda kunder utan allt blir presenterat som en summering på respektive fråga och område.”
Ballous kundundersökning startar i morgon, torsdagen den 2 september. Avsändare kommer att vara det ansvariga undersökningsbolaget, May Information, och inte Ballou Hosting Intelligence. Vi vill därför förtydliga om att det alltså inte rör sig om ett spamutskick utan om en för oss mycket viktig undersökning av hur du upplever Ballou som leverantör. Berörda kunder har också fått denna informationen.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply