Besök via sociala medier ger 20% mer i försäljning
Att sociala medier börjar bli allt mer viktiga för lyckad e-handel är något som företaget Delight.com kan skriva under på. Delight.com bedriver försäljning av unika dagliga erbjudanden. I en intervju av stylecampaign.com säger en av delägarna Lynda Keeler, att e-post och sociala medier fungerar väldigt bra när de används tillsammans. Hennes tillvägagångssätt är att först skicka ut nyhetsbrev och följa upp med Twitter för att sedan avsluta med epost. Att hon avslutar med epost är främst för att man på Twitter är begränsad till bara 140 tecken och att e-post upplevs mer personligt. Deras kundgrupp som följer dem i sociala medier har 20% bättre konvertering till försäljning jämfört med andra marknadsföringskanaler. Läs hela artikeln på stylecampaign.com.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply