Malmö Arena utan vettigt domännamn?

Knappt hann vi skriva om vikten av att alltid se till att du har registrerat dina varumärken, förrän Sydsvenskan skriver om att Malmös kommande storarena i Hyllie tänkt heta Malmö Arena – ett domännamn som sedan flera år ägs och drivs av en ekonomisk förening i samma stad. “Malmö arena börjar alltmer bli ett etablerat som namn på bygget i Hyllie. På arenachefens Karin Mårtenssons telefonsvarare finns ‘Malmö arena’ med i presentationen.” skriver tidningen. “Jag har flertalet gånger sett olyckliga företag och organisationer strunta i att registrera och det har de […]

Read more ›

Nya serverhallens reservsystem testat skarpt

Som de flesta vet så är Ballou mitt uppe i en migrering till vår nya fina serverhall med modernt UPS och dieselsystem (läs mer om det här). I går, klockan 16.10 den 14 augusti, försvann strömmen i stora delar av Karlskrona och var på sina ställen borta i timtal. Hos oss handlade det om en knapp timme.   Enligt tidningen BLT orsakades avbrottet av en skada på en kabel efter ett grävarbete. I vilket fall så startade våra reservsystem upp, precis som de skulle. Enstaka kunder som vi inte hunnit […]

Read more ›

Är domännamnsindustrin bra eller dålig?

I förra veckan skrev Dagens Industri om den svenska domännamnsindustrin och att den omsätter 100 miljoner. 100 miljoner! Det är inte småsummor för det som vid första anblicken ser ut som ett par bokstäver. Men såklart är det mycket mer än så. Egentligen kan man aldrig registrera för många domäner. Jag har flertalet gånger sett olyckliga företag och organisationer strunta i att registrera och det har de ofta bittert fått ångra. Om de ens kan få tag i registratorn så vill denne ofta ha ordentliga summor för att släppa ifrån sig […]

Read more ›

Ballous support om sommaren som gick

Så är vi då alla tillbaka igen efter den regniga men sköna sommaren. När det inte är sol ute kan man hitta på många andra saker, som att surfa runt och leta resor eller rentav pyssla med sin egen hemsida. Här på Ballou har det mesta gåt väldigt smidigt. Sommaren är ju annars en period då kunder normalt sett får vänta längre på support och dylikt men vi har klarat oss väldigt bra. Vi ställde några frågor till vår supportansvarige Per Olausson om hur arbetet varit i sommar: Hej Per, hur är […]

Read more ›

« Previous PageNext Page »

Logga in - Webbmailen