Frågor & Svar om Sprayflytten – FAQ
För dig som flyttat från Spray Webbhotell till Ballou:
Besök gärna vår FAQ – vi tror att du hittar mycket information där som löser eventuella problem och frågor kring din flytt från Spray Webbhotell till Ballou. Dessutom slipper du vänta på e-postsvar eller i telefonkö.
Du hittar vår FAQ på: http://support.ballou.se/faq
Tack för din tid och välkommen till Ballou!
Share This Post
Comments (8)
Leave a Reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Hej
Jag har egen webserver i källaren och upptäckte nu att mina domäner har slutat att fungera. Tyvärr missade jag flytten pga att den gamla mailadressen gick till maillåda som jag sällan läser.
Jag har nu beställt flytt av domänerna till er. Jag ser bara två av dem när jag loggar in dqsite.net och dqweb.net. Jag undrar vart filmdq.net tog vägen? Jag önskar att domänerna ska gå till min fasta ipadress 82.182.64.59 på samma sätt som tidigare. Tycker det är lite oklart vad jag själv måste göra för att det ska fungera. Måste jag ex jälv kontakta det tyska företaget? Vill självklart kunna redigera mina domäner, kanske inte från dag 1 om det fungerar som tidigare.
Mvh Torsten Dahlquist
Jag har ringt tyskland och de skickade mig vidare till en automatisk informatör som läser upp på tyska, engelska och franska att de inte ger support på domäner och hänvisar till lycos för hjälp.
Hej!
Som svar på frågor om domänflyttar kan vi skriva under på att detta är det mest krångliga vi har att göra med i vår bransch. Det är många och stora organisationer involverade och kluriga regler att förhålla sig till.
Vi gör allt som överhuvudtaget är möjligt just nu för att få access till domännamn som ligger kvar hos Sprays tidigare domänregistrar.
Vi jobbar på en lösning direkt mot tidigare registrar och faller det ut väl kan vi hittat en lösning. Kan dock inte säga mer i dags läget utan vi jobbar på och funkar det kan vi hjälpa kunder som vill ha vår hjälp inom kort.
För detta krävs dock att man in sin beställning till Ballou, som fd. Spraykund, har valt Ballou som registrar vilket innebär att vi kan hålla koll på när domäner är på väg att gå ut och hjälpa till att förnya domännamnet.
De kunder som valt Ballou som registrar jobbar vi löpande med för att hjälpa vidare i registrarträsket. Håll ut!
Mvh
Malin Ballou
Hej,
När jag vill logga in på min kotrollpanel så står det att jag som före detta Spray-kund ska använda ett visst formulär där jag blir tillsagd att välja server…Hur vet jag vilken server jag ska välja? Och är det samma användarnamn och lösenord som gäller som på Spray?
Hej
Våran hemsida fungerade efter flytten den från spray till ballou.
Men sedan den 2 april så ligger domännamnet nere helt och hållet. Kollar man på whois.net så är det spray och lycos europe som har domännamnet. Era DNS-servrar som enligt eran kontrollpanelen är korrekt är sprays gamla DNS-servrar på whois.net. Vad är det som händer med detta? Varför har det fungerat och helt plötsligt har allt återställts till sprays inställningar?
Det är väldigt illa när våran sida är nere då den används som forum för hela klubben.
/Andreas
Andreas. Eftersom Lycos stängde sina DNS servrar den 2:April så kan de bero på att vi inte har ansvaret för Din domän?
Det är finns ganska många som valt att admnisistrera sin domän på egen hand, har man då inte pekat om detta till våra (Ballou) DNS servrar så slutar det att fungera.
Skicka ärenden till support@ballou.se istället, vilken domän det gäller så skall vi återkoppla så fort vi bara kan.
//Jonas Gustafsson, Ballou
Hej !
Varför kommer jag inte åt mitt konto längre.?
Har har en s k gratis hemsida hos Spray.
Men när jag försöker gå in för att administrera hemsidan, så kommer jag inte in ?
Allt fungerade efter flytten, men plötsligt så är allt dött !
Lena! Lägg ärendet till support@ballou.se istället, det framgår inte vilken domän det gäller av ditt inlägg här.
Mvh
Jonas Gustafsson