Kund som inspirerar – Katrin Zytomierska
Dagens gästbloggare är Katrin Zytomierska och hon bloggar här kring varumärkesuppbyggnad på internet.
Jag anser att man har två vägar att gå för att skapa en vinstbärande hemsida eller portal på nätet. Antingen har man en stor kanal, helst kanaler, att nå sina potentiella kunder genom eller så har man mycket pengar så att man kan köpa sig utrymme i de kanaler som är relevanta och som kan skapa trafik till sidan. Då det handlar om affärsverksamhet på internet anser jag att det enbart är internet som är av vikt för marknadsföring. Eventuellt att tevereklam kan vara effektivt men det vet jag ingenting om.
2010 hade jag förälskat mig i kosthållningen LCHF. Jag var som frälst, besatt och helt galen i skiten! Jag bestämde mig för att göra om hela mitt liv så att LCHF skulle bli min mittpunkt och allt annat skulle kretsa kring det.
Jag hade vid den här tidpunkten många strängar på min gura. Jag hade möjlighet att satsa på teve, radio, skrivande, försäljning och produktion. Jag släppte allt och bestämde mig för att fokusera rätt, nämligen på LCHF. Jag började med att skriva en bok om min syn på LCHF och hur man blir smal med hjälp av kosthållningen. Boken sålde i 50 000 ex och blev en dörröppnare för LCHFklubben.se.
Det är inte lätt att starta en portal på nätet. Det är liksom inte bara att tjoffa upp. Med noll erfarenhet inom området var jag väldigt naiv och omogen i mitt sätt att tro att det just skulle bli att “bara tjoffa upp”. Under det första året då LCHFklubben.se existerat har det inneburit mycket problem och hinder. Drömmen om funktioner som borde förblivit drömmar. Integrationer mellan andra sociala medier och sidan som aldrig gick att genomföra men som kommunicerades ut. Kurvor, diagram, staplar och funktioner som strulade. Arga medlemmar att ta hand om.
Det tog oss (åtta personer) att tillsammans ändra och ändra och ändra tills portalen äntligen blivit bra och användarvänlig. Framför allt har det handlat om okunskap och brist på kommunikation. Vi har gjort en ändring eller applicerat en funktion som vi sen fått veta från vår värd (Ballou) att det kräver utrymme eller rensning av cashar (vet inte vad jag pratar om). Okunskap och stress är en dålig mix för att skapa en framgångsrik internetsida. Men man vill så mycket och man vill att allt ska ske nu. Jag vill det i alla fall.
Ballou har varit väldigt behjälpliga i sin service och framför allt i sitt förstående om vår okunskap. Det är viktigt att ha ett webbhotell som man känner en tillit och ett förtroende för och det har vi haft och har med Ballou! Anledningen till att allt funkar så bra nu är vår nya kombination: kompetent personal hos oss och hjälpsamma tekniker hos Ballou. Bästa kombon.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply