DESIGN FÖR MILJONER I BALLOUS MOLN

Royal Design Group är Nordens ledande e-handelsaktör inom design, möbler och heminredning. De erbjuder ett brett sortiment med över 100 000 produkter från fler än 350 varumärken online. Vissa tider på året har man rejäla toppar i sina driftbehov med många besökare på sidan som vill beställa varor. Skräddarsydd virtuell hosting är en självskriven driftlösning för Royal Design.
Royal Design

EN E-HANDEL MED SKIFTANDE BEHOV

Ballou står för driften av en omfattande del av Royal Designs it-miljö. Det är kritisk drift där många delar ska hänga ihop och alltid fungera. Det handlar om allt från affärssystem, databasservrar och e-post till webbservrar och utvecklingsservrar som allt ska fungera tillsammans.

Tillsammans har Ballou och Royal Design skräddarsytt en driftlösning och har kontinuerligt en dialog kring denna.
– För oss är det oerhört viktigt att ha en enkel och smidig dialog med vår driftparner. Vi är ett expansivt företag som lever i ständig utveckling. Vi bygger vår verksamhet på en digital plattform och självklart måste den ständigt utvecklas så att den står upp för våra ambitioner och affärer, säger Hans Bengtsson, VD, Royal Design Group AB.

Den Microsoftbaserade driftmiljön ligger i Ballous redundanta VMware-miljö med mycket hög prestanda. Detta är den optimala lösningen för en så pass omfattande e-handel som Royaldesign.se och även för den professionella e-postlösning företaget har.

VI KÄNNER OSS TRYGGA MED BALLOU

Hans Bengtsson– Med Ballou känner vi oss trygga, säger Hans Bengtsson. Vi ställer höga krav på driftsäkerhet och de levererar det vi behöver, fortsätter han.

– Vissa tider på året upplever vi rejäla toppar med många besökare på sidan som vill beställa varor. Vi styr våra kampanjer så att det passar vår verksamhet, skönt att vi inte behöver anpassa det efter begränsningar i driften, fortsätter Hans.

– Vi är inne i en oerhört expansiv fas nu med nya konceptbutiker, uppköp av ny verksamhet och en stundande börsnotering. Det här kräver all vår fokus och då är det perfekt att vi har en pålitlig driftpartner som ser till att våra tjänster är tillgängliga och fungerar utan problem, avslutar Hans Bengtsson.

royal-logo

OM ROYAL DESIGN GROUP

Allt sedan starten 1999 har bolaget växt kraftigt under lönsamhet. Idag finns bolaget representerat online på över 13 olika geografiska marknader samt genom nio fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.

Genom att integrera sin starka ställning inom online med kompletterande fysiska butiker, erbjuder Royal Design sina kunder en bred multikanallösning. Retail + online = e-tail. E-tailkonceptet bygger på att förstärka det förtroende Royal Design redan byggt upp online genom att låta de fysiska butikerna fungera både som inspiration och som ytterligare e-handelskanal för bolaget.

www.royaldesign.se

 
 
  • FÖLJ OSS
    VI ÄR SOCIALA

  • Logga in - Webbmailen