Lär känna Ballou – Johan Kämpendahl
Idag tänkte vi att ni skulle få lära känna Johan lite bättre! Flera av er har säkert redan haft tillfälle att prata med honom, du möter honom nämligen sedan ungefär ett halvår tillbaka på vår supportavdelning!
Hej Johan, berätta lite kort om dig själv!
“Jag är 29 år och bor i Karlskrona tillsammans med min flickvän och våra 3 fåglar. Jag har byggt ihop och pillat med datorer sedan mellanstadiet och därmed spenderat det mesta av min tid framför en skärm.”
Vad är dina huvudsakliga arbetsuppgifter på Ballou?
“Jag jobbar i 1st line support med att besvara ärenden via telefon och e-post.”
Vad har varit roligast hittills här på Ballou ?
“Att få jobba med det här området som jag verkligen tycker om och trivs med.”
Vad gillar du att göra på fritiden?
“Förutom att jag även på fritiden spenderar tid framför datorn så läser jag mycket!”
Om du får bestämma musiken på jobbet, vad blir det då?
“Jag har en bred musiksmak. Allt från det senaste tillbaka till hits från 80- och 90-talet.”
Har du någon favoritsajt eller favoritapp?
“Jag följer olika forum som har med mitt datorintresse att göra.”.
Har något speciellt kundärende som du minns speciellt och som du kan dela med dig av?
“Det finns flera kundärenden som jag minns väl! Många ärenden vi hjälper våra kunder med har ju stor betydelse i deras verksamheter och vardag, vilket gör att det känns väldigt bra att kunna hjälpa till! En kund kontaktade oss i ett desperat läge då hennes mail inte hade fungerat på ett tag och hon fick ingen hjälp från sin nuvarande leverantör. Hon var ganska uppgiven och ledsen när hon ringde eftersom mailen är väldigt kritisk för henne (vilket det är för oss allra flesta). Vi gjorde allt vi kunde för att ordna till det så snabbt som möjligt för henne; skapade upp mailkonto hos oss och pekade om allt till oss. Att tillägga var att hon samtidigt var i butiken där hon köpt datorn för att samtidigt få hjälp att lägga upp mailen i datorn. När de efter flera timmar inte hade hjälpt henne tillrätta så kunde vi hjälpa henne även med det och det var en mycket trött, stressad men tacksam kund som sedan hade sin mail igång. Det är en skön känsla när man kan hjälpa sina kunder på det viset!
Vilken är den vanligaste frågan till Ballous support?
“Vi får många frågor som rör e-post. Vi hjälper t ex många att lägga upp sina mail i mobilen!
Tack Johan! Känns tryggt att ha dig i Ballous support!!
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply