Nu lanserar vi äntligen nya BallouPortalen!
Det har varit en lång väntan, men vi har velat säkerställa så långt det är möjligt att lanseringen av BallouPortalen och Mina sidor löper smidigt och korrekt. Vad det handlar om är alltså en ombyggnation av hela vårt affärssystem från orderhantering till kundvård och de ytor som hanteras av dig som är kund – Mina sidor.
En viktig sak du behöver tänka på är dock följande:
Eftersom Mina sidor är ett nytt system har du som är kund ännu inget lösenord. Därför behöver du aktivera detta genom att klicka på Aktivera konto när du loggar in på minasidor.ballou.se första gången. Notera att detta lösenord inte är samma som det du har på andra verktyg hos oss, exempelvis Kontrollpanelen och FTP-konton. Du når även Mina sidor via den gula “Logga in” knappen på ballou.se som inte längre gäller för kontrollpaneler och mailinloggning. Dessa hittar du inne på Mina sidor under Mina verktyg.
Vi körde under hösten en kort bloggserie med de nyheter lanseringen kommer att innebära, men jag tänkte dra dem här lite kort.
Du får samlad bild över alla tjänster, domäner, supportärenden och fakturor
I Mina sidor ser du när domäner håller på att löpa ut, du kan uppdatera adressuppgifter, du kan göra tilläggsbeställningar, välja betalmetod, kontrollera både gamla och nya fakturor (från och med lanseringsdatumet) och mycket mer.
Supportärenden direkt i Mina sidor
Vi har nu integrerat ärendesystemet med kundsystemet och därför kommer du att kunna se dina aktiva ärenden direkt i Mina sidor. Vi som arbetar på Ballou får också en bättre överblick över varje kund och ärende, både de som är aktiva och de som ligger i historiken.
Alla verktyg på ett ställe
Under Mina sidor har vi nu samlat de verktyg du eventuellt har kopplade till dina tjänster. Det innebär att du slipper leta efter dem på olika ställen på ballou.se och du kan också snabbt och lätta skaffa tjänsterna, om du inte redan har dem.
Domäner behöver nu förskottsbetalas
På Ballou har vi tidigare använt oss av efterskottsbetalning när du registrerar domännamn. Detta kommer vi nu att ändra på och istället påbörjas inte registreringsprocessen förrän domänen är betald för. Detta är standard hos de flesta svenska registrarer. Snabbast ordnar du en domänregistrering genom att betala med kreditkort och då spar vi dessutom på miljön, då vi slipper skicka pappersfaktura.
Slopad inkassohantering för en del tjänster
I och med lanseringen av BallouPortalen och Mina sidor slopar vi även inkassohanteringen för många tjänster. Vid utebliven betalning kommer istället tjänsten att inaktiveras 20 dagar efter utgången faktura och i nästa steg, efter 50 dagar, plockas den helt bort. När det gäller drift- och servertjänster kvarstår dock befintlig modell.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply