Nyhet! Domänbeställning kräver viktigt godkännande
Uppdaterad 2020-11-04
När det gäller .eu-domäner, så skickar Eurid ut verifieringsmail sporadiskt.
Kunden kan dock själv försäkra sig om att ägaruppgifterna är verifierade genom att logga in på my.eurid.eu med domännamn och mailadress, så får de en länk utskickad där de kan se status för domänen, och om så önskas även skicka in en verifiering.
Information från 2014-01-01
Fr.o.m 1 januri 2014 införde ICANN nya rutiner för registrering av .com, .net, .org och .eu-domäner. ICANN styr nationella domänregler.
Vi vill uppmärksamma kunder som beställer ovan nämnda domäntyper på nya kravet!
Numera krävs att du som beställer ovan nämnd domäntyp godkänner ett mail inom 15 dagar för att domännamnet ska förbli ditt. Godkännandet görs genom att klicka på en länk i mailet från vår leverantör.
- Du beställer domän av typen .com, .net, .org eller .eu mfl.
- Du betalar domänbeställningen och domän registreras
- Du får direkt ett mail från vår domänleverantör.
Mailet är på engelska, enkelt utformat och utan logga med ämnesrad: “IMMEDIATE VERIFICATION required for…”. Vårt namn “Ballou Internet Services AB” står angivet i meddelandet. - Du uppmanas i mailet att klicka på en länk för att verifiera din e-postadress. Du ska då klicka på länken inom 15 dagar.
- Du kommer endast behöva godkänna din e-postadress 1 gång, det gäller för alla framtida beställningar kopplad till samma e-postadress.
Det är viktigt att du håller utkik efter detta mail, klickar på länken och verifierar din e-postadress inom 15 dagar!
Om verifiering saknas kommer leverantören styra om aktuell hemsida till en extern informationssida efter 15 dagar.
Godkänn inom 15 dagar och domänen förblir din!
Ovan nya rutin är hittills inget vi kunnat påverka. Ber om överseende för nytt steg i domänprocessen. Vårt arbetet fortsätter med att förenkla domänrutiner.
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor!
/Ballousupporten.
Share This Post
Comments (6)
Leave a Reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Betalning för två år ,enl faktura nr 411238 är insänd
Kundnummer 4808
Jag försöker betala faktura 419154 men har inga OCR nummer som krävs på internetbanken. Kan ni skicka en ny faktura med rätta betalningsinformationen, tack.
Kontakta vår support antingen via ärende eller telefon så löser vi detta!
/Ballousupporten.
Har fått en faktura nr #423374 å kr 300:-. Vill Ni vänligen skicka en ny med OCRnummer och kontonr, dit betalning ska ske.
Vänligen kontakta supporten via ärende eller ring oss på 0455-555 88 så hjälper vi dig.
Hej, under 2017 har ovan information uppdaterats och nya regler gäller. Du kan läsa mer om detta under frågor och svar på Ballous hemsida genom följande länk: https://minasidor.ballou.se/index.php/knowledgebase/335/4-Domaner
Med vänliga hälsningar från Ballou