Prövningen är över och Ballou är som vanligt igen
I februari blev vi utvalda att hantera en mycket komplex flytt av Sprays webbhotellskunder i och med att deras tidigare driftpartner Lycos avvecklade sin europeiska verksamhet.
Förutsättningarna var inte enkla – till en början var det extremt kort varsel. Vi behövde även driftsätta en teknikplattform dimensionerad för många tusen kunder samt bygga en migreringsplattform för att kunna erbjuda flytt av domäner, webbplatser, databaser samt tiotusentals e-postkonton inklusive allt innehåll. Allt som allt fick vi cirka sex veckor på oss. Ett par tusen mantimmar senare är vi enormt nöjda med att ha lyckats så bra med detta unika svenska projekt.
Men…vi vill passa på att be våra tidigare Ballou-kunder om ursäkt för att vi inte kunnat erbjuda samma snabba och exakta support under några veckor som Ni är vana vid. Trots att all personal på Ballou plus förstärkningar har varit engagerade i vår kundtjänst så har väntetiderna varit – med Ballou-mått mätt – extrema. Vi är sedan några veckor tillbaka i normala rutiner igen och vi har utökat vår kundtjänstbemanning med Susanna och Jonas och kommer fortsättningsvis att kunna erbjuda samma goda service som tidigare.
Tack för Ert tålamod.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply