Tre av fyra tummar upp för Ballou i webbhotelltestet del 1-4
Internetworlds stora test av webbhotell är igång och hittills har tidningen publicerat del 1-4 av totalt åtta. Ballou får tre tummar upp av fyra möjliga men vi menar att vi förmodligen hade fått full pott om testpanelen hunnit med att testa det nya orderflöde vi lanserade under början av året. Lite synd, men så är det ju med förseningar – hellre släppa en riktigt bra tjänst för sent än en halvdan i tid.
”När vi beställer vårt webbhotellspaket från vart och ett av testets 15 olika aktörer vill vi såklart att det ska gå smidigt. Vi vill enkelt kunna ta till oss erbjudandet, genomföra beställningen, själva få välja hur vi ska betala och snabbt få tillgång till webbhotellets tjänster. Inga obehagliga överraskningar, tack.”
Resultat: Ballou kommenteras inte, förmodligen eftersom vi under testet hade exakt samma orderflöde som året innan. Under detta test arbetade vi som sagt för fullt med sluttesterna av det rejält omarbetade beställningsflöde ni upplever nu – och som förmodligen hade fått ett bättre omdöme än det gamla.
Del 2 – Så lätt laddar du upp på sajten
”Faktum är att det går så bra att ladda upp filerna till de 15 webbhotell som vi testar i årets webbhotellstest att den här ronden mer eller mindre spelat ut sin roll. Vi har i praktiken inga problem att via FTP-servrar, alternativt via webbhotellens egna verktyg, slänga upp en fungerande sajt på några minuter.”
Resultat: Tja, alla fick tummen upp – och egentligen kan man ju fråga sig om det ska vara så svårt att få till tjänster som underlättar för uppladdning? Vi håller med om att testet i detta fall spelat ut sin roll.
Del 3 – Funktioner och kontrollpanel
”Låt oss istället fokusera på de hotell som faktiskt har en kontrollpanel, och då finns det en trio bestående av Ballou, Binero och Loopia som alla ligger i en klass för sig. Den sistnämnda utmärker sig med en utomordentligt hög användarvänlighet, en suverän statussida som visar bland annat eventuell skuld och antal mejladresser, samt en hel drös med mer eller mindre användbara finesser.”
Resultat: Tummen upp. Och den blir ännu bättre under 2010 – vänta och se! Vi erkänner att vår kontrollpanel under tidigare år haft sina brister men nu pågår en ständig utveckling av panelen och vi fokuserar hårt på saker vi vet att våra kunder önskar.
”Före testet var vi inställda på att tvingas sitta i långa köer för att komma fram till respektive webbhotells telefonsupport, men på den punkten överraskade de flesta testdeltagarna på ett positivt sätt. Active 24, Ballou, City Network, Crystone, Internet.se, FS Data, Levonline och Space 2U är alla snabba på telefonerna och ger även god service.”
Resultat: Tummen upp. Service har alltid varit vårt kännemärke här på Ballou – och det är något vi är väldigt stolta över. Allt annat än tummen upp i denna kategori vore ett enormt misslyckande. En kundundersökning är på gång för att ytterligare hämta in åsikter kring vad våra kunder egentligen vill ha – så att vi vet att vi gör rätt saker även framöver.
…
Missa inte de sista fyra delarna, den sista publiceras på fredag och måndagen därpå (12/4) kommer också våra slutkommentarer.
Share This Post
Comments (3)
Leave a Reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
[…] Internetworlds stora test av webbhotell avslöjades i förra veckan och under fredagen publicerade tidningen även de avslutande delarna 5-8. Vill du läsa om de första fyra delarna klickar du här. […]
jag håller med internetworld förutom att jag satt er på första plats, har alltid fått kanon service och glada telefonpratare och kort väntetid hos er, keep it going
Hej Rolf! Vi bugar och bockar för din kommentar om vår support. Vi ska göra vårt yttersta för att behålla vår goda kvalité och glada supportpratare./Malin