Vem upptäcker det först?
När något är fel på din webb- eller mailserver så märks det ofta ganska omgående. Antingen ligger hemsidan nere eller krånglar eller så är det din mailkommunikation som inte uppför sig som vanligt. I vilket fall är det ofta kunden som upptäcker det först.
Men det borde inte vara så. Visst borde varningssystemen hos driftsleverantörer vara så pass alerta att de ringer i klockorna så fort något är fel?
Jo, det tycker egentligen vi också och vi arbetar ständigt på att vara blixtsnabba. I dag har Ballou övervakning på princip allting. Vi har 42-tums skärmar som visar all status och som alla ser klart och tydligt. Om en kunds Accessdatabas till exempel låser servern så sker en automatisk omstart för att minimera nertiden. Men vissa enskilda sajter är svåra att övervaka, ett problem kan ibland vara väldigt lokalt och inte på servernivå.
Så – när något fallerar och du inte hittar någon info från oss i inboxen eller på hemsidan är det bara att anmäla direkt. Vi har som målsättning att bemöta ditt ärende inom en timme och det gör oss förmodligen till landets snabbaste support inom branschen.
Under våren kommer vi att testa oss själva för att se att detta verkligen stämmer. Det blir en kul utmaning både för oss som bolag och den enskilde på supporten 🙂
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply