Vi uppmanar er att byta lösenord!
Som vi skrev om i våras så pågår det ett prioriterat projekt här för en mer stabil e-posttjänst.
En åtgärd vi har genomfört är att vi har skärpt kraven för hur ett lösenord ska se ut till ett e-postkonto. Ett starkt och säkert lösenord är nämligen den främsta lösningen till att få bort problemen i vår e-posttjänst.
Alla våra nya kunder går ju därmed in med säkra lösenord. Däremot kvarstår arbetet med att säkra upp alla våra befintliga kunder för att nå målet att ha en stabil e-posttjänst. Under året har vi kontaktat er som är administratörer för e-postkonton som inte följer vår lösenordpolicy med vädjan om att uppmana era slutanvändare att byta lösenord.
För att göra det så enkelt som möjligt att byta lösenord har vi skapat en funktion som vi hoppas ska underlätta. För att byta lösenord på ditt e-postkonto hos oss – klicka här.
Vi kommer fortsätta kontakta er för att tjata om att byta lösenord – det här är oerhört viktigt för att våra kunder ska uppleva en stabil och säker e-posttjänst.
Säkerhetsexperten David Jacoby skrev tidigare i år ett uppskattat blogginlägg hos oss i detta ämne – Ali Baba och de fyrtio lösenorden.
/Ballousupporten
Share This Post
Comments (5)
Leave a Reply
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
“Under året har vi kontaktat er som är administratörer för e-postkonton som inte följer vår lösenordpolicy”
Detta uttalande får det att låta som om ni sparar lösenorden i klartext, men förhoppningsvis är det bara otydligt skrivet?
Och på tal om säkerhet så borde ni använda https:// eller :// som mål för detta formulär.
Tack Kim för din fråga! Säkerhet är alltid ett hett ämne och vi blir glada att kunder intresserar sig. Vi håller en hög säkerhet i våra system och kunder kan känna sig trygga. Av förklarliga skäl diskutera vi dock aldrig säkerhetsdetaljer publikt. Vi hoppas du har förståelse för detta. Vi passar på att uppmana alla att ta ansvar för att alltid använda säkra lösenord på Internet! På så sätt bidrar vi till en ökad säkerhet tillsammans.
Hej!
Jag har nu följt era instruktioner för att byta lösenord. Där står att det gamla lösenordet ska gälla en timme så man kan gå in och följa länken som ni skickat till min mail.
Eftersom jag trots det inte kommer in på min mail med det gamla lösenordet så är det omöjligt för mig att byta lösenord.
Hur löser ni det?
Med vänlig hälsning
Lena
Hej Lena,
Ring in till oss i supporten på 0455-555 88 så ska vi hjälpa dig på bästa sätt!
/Ballousupporten
Hej! Jag har glömt mitt lösenord!