Vilka förväntningar har ehandelskunder?
De förväntningar som ehandelskunder har är förutom bra pris och service även att det ska vara enkelt, bekvämt och säkert.
Om dina kunder tvekar på din butiks tillförlitlighet, säkerhet och seriositet exempelvis om produktpresentationer, garantier eller leveranstider inte är tydligt kommunicerade finns det en överhängande risk att kunden går förlorad. Det är dessutom sannolikt att den kunden aldrig mer besöker din butik igen.
Kunder som du inte gör besvikna under hela köpprocessen, från produktval till leverans kommer istället bli mycket trogna kunder som litar på din butik på lång sikt.
Här nedan har vi listat de allra viktigaste kraven som ehandelskunder har. Försök att konsekvent eftersträva att uppfylla dessa krav för att på lång sikt kunna bygga upp din verksamhet.
- Snabb och enkel produktsökning.
- Tydlig navigering och snabba laddningstider på butikssidorna.
- Komplett och detaljerad produktinformation, både i texter och med bilder.
- Det ska vara billigare att handla på nätet än i en fysisk butik.
- Visa tydligt om varor finns i lager.
- Enkel beställning och säker betalning.
- Möjlighet att välja mellan flera olika betalningssätt.
- En snabb beställningsprocess med automatisk orderbekräftelse.
- Snabb och punktlig leverans med möjlighet att spåra paket.
- Ångerrätt och återbetalning.
- Tydlig kontaktinformation.
Share This Post
Recent Posts
Categories
- Avancerad drift
- Blandat
- Branschföreningen
- Business
- Consultation
- Domäner
- Drifthallen
- Driftstörning
- E-handel
- E-post
- Egen server
- Event
- Kunder
- Kundverktyg
- Lediga jobb
- Linux
- Microsoft
- Miljö
- Molndrift
- Nya tjänster
- Office 365
- Okategoriserade
- Personal
- Pressmeddelande
- Projects
- Säkerhet
- Säkerhetspatch
- Sprayflytt
- Support
- Tips
- Webbhotell
Leave a Reply